סמינריון בר מצווה

תלמידי כיתות ז' יצאו ליומיים של סמנירון בר מצווה עוצמתי וחוויתי, במהלכם נפגשו עם דמויות מרתקות, אתרים, תפילות,למידה והרבה שמחה.

התחלנו את היום הראשון בקבר ר' מאיר בעל הנס, תפילה ותצפית מרהיבה על הכינרת. משם נסענו לברכות שכווי, מסלול מקסים מלא צמחיה ומים. לאחר מכן הרב רונן חזיזה קיים מופע בחושך כאשר הוא מדבר ומנגן בגיטרה ומלמד שירים ובעיקר מלמד איך לחדור קצת יותר עמוק לנפש ולדבר עם ה'. היה מופע מרגש  וחזק. משם נסענו לבית הארחה בצפת לארוחת ערב מלאה כל טוב ובשפע עצום. וקינחנו בסרט "קשר חופשי"- שגם עוסק בעמידה מול ה', נפילות, התמודדות והרבה תעצומות נפש ושמחה בעבודת ה'.
משם נסענו למרכז המבקרים 'אוצר הסתם'- לשיחה מתוקה של הרב שמואל אליהו שהגיע במיוחד לדבר עם החבר'ה ולברך אותם. לאחר השיחה כמעט כולם ניגשו לקבל מהרב ברכה אישית
אח"כ במרכז המבקרים התחלנו את תחנות הלמידה. למדנו על ספרי תורה, תפילין ומזוזות הייצור והכשרות שלהם- והכל מתוך משחק מתוקשב והדגמות. לאחר מכן סופר לימד אותנו איך לכתוב על קלף והתנסננו בקולמוס וקלף.
משם עלינו לשיחה ומופע של נגן קלרינט ואקורדיון. היה מופע חזק.
לאחר מכן עברנו לתחנה של סרט תלת מימד וכיסאות זזים על תהליך ייצור הקלך והכתיבה עליו.

לאחר ארוחת צהריים ומנחה נסענו לעיר העתיקה של צפת לסיור מודרך בעיר. בבתי הכנסת ובביתו של מרן ר' יוסף קארו. בסמטאות ובריחות. ואפילו נכנסנו לרשת בתים מתחת לפני האדמה שהתגלתה במקרה.
תוך כדי הסיור פגשנו את מרקו קרול. יהודי בן 98 וחצי. שבא ודיבר עם החבר'ה. הוא צלול והולך זקוף כנער. החבר'ה בהתחלה היו בטוחים שהוא שחקן רחוב שניגש אלינו ומתחיל לדבר אבל מהר מאוד הבינו את התמונה. הלכנו אליו הביתה והוא הראה לנו תמונות שלו עם קצב וליברמן, שגריר סין ועוד. הוא היה לוחם באצ"ל בקום המדינה והיה בעל חנות מכולת. היה מקסים ומיוחד.

בסוף הסיור התלמידים קיבלו כתב חידה עם תחנות ברחבי העיר העתיקה. הם התחלקו לקבוצות ובעזרת מפה עברו בתחנות שונות בחלקן היו שחקנים ולמדו על רובד אחר של העיר המיוחד הזו.
בסוף ירדנו לבית עלמין לקיברו של האר"י הקדוש ומר"ן ר' יוסף קארו ונסענו לרשב"י.
ברשב"י התחלנו בארוחת ערב מפנק של עשרות מגשי פיצות קולה ושוקו חם.
ובסוף תפילות ובקשות בציון הקדוש.