אנו עוסקים במתבגרים הבונים ומחפשים את זהותם העצמית. הם בודקים גבולות כל הזמן, הם בוחנים אותנו המבוגרים בכלל ובעלי הסמכות שלהם בפרט. אין זו תקופה קלה לבנים. לעיתים הם מבולבלים ולחוצים (מאתנו, מהלימודים, מהציפיות של החברים והסביבה מהם, ומשאיפותיהם עצמם) מה שגורם להם להתנהג לפעמים או במשך תקופה בצורה חריגה, קיצונית, או לא מקובלת. התגובה הספונטנית שלנו היא התנגדות, דברי מוסר, שלילת התנהגותם ולפעמים אף הענשה או השפלה. אלה עלולים לגרום למתבגר לאבד את האמון בנו, לכעוס ולהתרחק

אנו בישיבה משתדלים ללכת על חבל דק. להיות שם עבורו, להקשיב לו להיות לצידו כשקשה או רע לו, לתמוך ולהבין אותו, לתת לו תחושת בטחון ,עידוד וחיזוק כוחותיו החיוביים.

מאידך לא תמיד לוותר, לדרוש ממנו מעשים, התנהגות, לימוד, התקדמות וכו' בהתאם להערכתנו את מסוגלותו של כל אחד ואחד על פי מי שהוא.

המשלנו זאת לדרך בה כולנו צועדים לקראת יעד מסוים. תיתכן דרך צרה בה מי שסוטה, מועד, מיד נמצא מחוץ לשביל שלנו. השביל שלנו רחב דיו כדי לאפשר להיות חלק מאיתנו גם אם לא כולם מרוכזים כל הזמן במרכזו.

עיקר עבודתנו החינוכית היא להביא את כולם אל היעד. שכל אחד מתלמידנו יהיה עמנו על הדרך ועם הזמן נצליח להשפיע עליו לצעוד כמה שיותר במרכז הדרך.